W ramach projektu promocyjnego Platforma Współpracy EGOSA (Ełk, Gołdap, Olecko, Suwałki, Augustów) ukazał się przewodnik informujący o atrakcjach tych pięciu miast i gmin.
Publikacja składa się z sześciu wyodrębnionych fizycznie części, znajdujących się w estetycznym, kartonowym etui. Każda z części ma osobny podtytuł mówiący o zawartości treściowej: „Poznajemy region”, „Turystyka”, „Baza teleadresowa”, Inwestycje unijne”, „Imprezy cykliczne” i „Oferta inwestycyjna”.
Każdy z ośrodków uczestniczących w projekcie otrzymał po 5 tys. egzemplarzy w dwóch wersjach językowych. Godne uwagi jest profesjonalne opracowanie graficzne.
W najbliższych dniach ukaże się składana mapa z atrakcjami turystycznymi Krainy Pięciu Miast oraz piętnastominutowy film promocyjny.
Warto podkreślić, iż projekt EGO SA jest raczej pierwszym na naszym terenie, który postawił na medialną kampanię promocyjną tego regionu o tak dużym zasięgu. Są to m.in. bilbordy, stojące w kilku większych ośrodkach w Polsce, tysiące banerów internetowych, artykuły sponsorowane, opracowania, diagnozy, badania, reklamy w prasie regionalnej i ogólnopolskiej i (ostatnio) około 500 ośmiosekundowych spotów. Równolegle z „Kartaczewem” na placu Zwycięstwa będzie odbywała się dodatkowa impreza promująca EGOSA.
Głównym źródłem finansowania projektu jest Unia Europejska.